<\/span><\/h3>\n\n\n\nDen andra generationen av Skoda Fabia kom 2007 och fick en facelift 2010.<\/p>\n\n\n\n
En del \u00e4gare upplever bilen som plastig och tr\u00e5kig inv\u00e4ndigt. M\u00e5nga tycker ocks\u00e5 att den \u00e4r bullrig och att man h\u00f6r v\u00e4gljud tydligt.<\/p>\n\n\n\n
Jag rekommenderar att du provk\u00f6r bilen och skaffar dig en egen uppfattning. Det \u00e4r trots allt ingen dyr premiumbil och m\u00e5nga bilar i denna klassen \u00e4r lite ”tr\u00e5kiga och bullriga”.<\/p>\n\n\n\n
Trots ”tr\u00e5kigheten” s\u00e5 \u00e4r m\u00e5nga n\u00f6jda med stolarna och man kan utan problem \u00e5ka l\u00e5ngt med bilen.<\/p>\n\n\n\n
Inte helt ovanligt med rostiga bromsar och k\u00e4rvande bromsok bak. <\/p>\n\n\n\n
\u00c4ven hjullager bak \u00e4r en svag punkt. Inte speciellt dyrt eller sv\u00e5rt att byta.<\/p>\n\n\n\n
En del \u00e4gare f\u00e5r nerslag p\u00e5 besiktning pga glappande framvagn. Lyssna vid provk\u00f6rning om du h\u00f6r n\u00e5gra oljud, fr\u00e4mst vid oj\u00e4mn v\u00e4g och \u00f6ver gupp\/kanter.<\/p>\n\n\n\n
Om du tittar p\u00e5 en motor med kamkedja s\u00e5 kan det vara en god id\u00e9 att kolla upp servicehistorik s\u00e5 att servicar (framf\u00f6rallt oljebyten) \u00e4r gjorda. <\/p>\n\n\n\n
Vissa motorer har haft mycket problem med kamkedjor (g\u00e4ller \u00e4ven vissa Seat och Volkswagen fr\u00e5n samma \u00e5r).<\/p>\n\n\n\n
Lyssna \u00e4ven efter oljud fr\u00e5n motorn, speciellt vid kallstart. Ett rasslande ljud kan tyda p\u00e5 problem med kamkedjan. N\u00e5got som kan bli v\u00e4ldigt dyrt.<\/p>\n\n\n\n
En del motorer hade problem med kylarfl\u00e4kten som gjorde att bilarna \u00f6verhettades. Detta b\u00f6r vara \u00e5tg\u00e4rdat p\u00e5 begagnade bilar idag. F\u00f6rs\u00f6k f\u00e5 fram information om detta fr\u00e5n s\u00e4ljare eller servicebok. <\/p>\n\n\n\n
Se \u00e4ven till s\u00e5 att bilen g\u00e5r upp och stannar vid r\u00e4tt temperatur n\u00e4r du provk\u00f6r bilen.<\/p>\n\n\n\n
I \u00f6vrigt verkar denna generationen vara drifts\u00e4ker och enkel att skruva med.<\/p>\n\n\n\n
M\u00e5nga klagar p\u00e5 att allt inom VAG (Volkswagen, Seat, Skoda, Audi, m.fl) fr\u00e5n den h\u00e4r tiden \u00e4r d\u00e5ligt. <\/p>\n\n\n\n
Det har inte varit problemfritt, men man ska ocks\u00e5 komma ih\u00e5g att det har s\u00e5lts v\u00e4ldigt m\u00e5nga bilar som folk \u00e4r n\u00f6jda med. Man har ocks\u00e5 lagat m\u00e5nga fel med garantier och nu n\u00e4r bilarna b\u00f6rjar bli gamla och rullat m\u00e5nga mil s\u00e5 har m\u00e5nga fel \u00e5tg\u00e4rdats. <\/p>\n\n\n\n
Jag rekommenderar att du provk\u00f6r och kollar upp servicehistoriken f\u00f6r att undvika d\u00e5liga och missk\u00f6tta exemplar.<\/p>\n\n\n\n
Se ocks\u00e5:<\/strong> J\u00e4mf\u00f6r bilf\u00f6rs\u00e4kringar och hitta billigaste priset f\u00f6r din bil \u00bb<\/a><\/p>\n\n\n\n